I mai måtte Netflix be 150 personer gå, nå er ytterligere 300 på vei ut.
Må kutte
Årsaken er at selskapet sliter med å opprettholde veksten, per BBC News. Det var i april at den dramatiske beskjeden kom at de hadde mistet 200 000 kunder, og blant annet skyldte på lavere inntekter og engasjement grunnet passord-deling. Netflix tror de kommer til å miste ytterligere to millioner kunder innen juli i år.
Økt konkurranse er selvsagt også en del av årsaken etter at selskapet lenge var nærmest alene og kongen på haugen.

Kvartals-rapporten slo ned som en bombe for selskapet som ble straffet på børs etter trading med 25 prosentpoeng. Selskapet skylder blant annet på at 100 millioner låner andres kontoer, men det er jo også slik at tjenestens måneds-pris er oppjustert en rekke ganger, samtidig som de har økt konkurranse fra tjenester som tilbyr nettopp annonse-abonnement.
ITavisen, 20. april, 2022
Bekrefter langsommere vekst
Nå er situasjonen en helt annen med en rekke sterke konkurrenter.
Annonse
Dette har fått Netflix til å se i retning et billig-abonnement med annonser, et prosjekt Netflix nå bekrefter de er interesserte i å lansere, og det allerede i år.
Om beskjeden de 300 har fått melder selskapet:
Mens vi fortsetter å investere betydelige ressurser i virksomheten, har vi gjort disse justeringene slik at kostnadene våre vokser i takt med en langsommere inntektsvekst.
Netflix
Annonse
Annonse