fluidfluxunrealengine5
Designere som Joe Garth leker seg med Fluid Flux og Unreal Engine 5 sine tekstur- og lys-systemer for å skape oppsiktsvekkende realisme og høy FPS selv på svakere maskinvare.

Annonse


Vann blir aldri det samme igjen

Fluid Flux er et avansert fysikk-system for realistisk vann i sanntid. Nå finnes det til Unreal Engine 5.

Det er på tide med en vann revolusjonen i spill

Joe Garth selger innhold til Epics grafikkmotorer, og nå har han gjenskapt en strand han besøkte, tok bilder av, for så importere objektene inn i motoren.

Det interessante her er den utbredte bruken av Fluid Flux som gjenskaper hvordan vann oppfører seg langt mer realistisk enn vi har sett utført i et spill tidligere, inkludet samspill med steinene på stranden.

I kombinasjon med UE5 sitt avanserte tekstur-system Nanite som gir mulighet til høyere antall avanserte 3D-objekter, også i det fjerne, og Lumen, kan man kjøre demoen under på et GTX 1080 ti og få over 60 FPS.

Se mer av Fluix Flux:

Annonse


Annonse


Annonse