kraftonanadigitaltmenneske
Ana er utgiveren av PUBG, Krafton, sin digitale personlighet som skal opptre blant annet under e-sports turneringer.

Annonse


Hun er ikke ekte

Krafton er det Sør-Koreanske selskapet som gir ut PUBG og kommende Callisto Protocol, men de forsker på ny teknologi og har sniffet på NFT-er.

Ana er Kraftons e-influencer

Denne gang er det snakk om et virtuelt menneske som skal etablere selskapet i Web3-økosystemet som løst defineres av Wikipedia som et “et desentralisert nett basert på blockchain-teknologi.”

Selskapet bruker mange fancy ord uten egentlig å avsløre hvordan de får det til utover Unreal-plattformen, men hun kan visstnok synge (en fordel fordi hun har sitt eget album) og snakke “akkurat som et menneske.”

Hennes navn er Ana, og hun ser slik ut:

Maskinlæring er bygget inn i Ana sin teknologi.

Ana vil være tilstede på e-sport arrangement

Målet med Ana er å skape en digital kjendis som gen Z (personer født på midten av 90-tallet og begynnelsen av 2010-årene) skal flokke seg rundt. Det er i det minste det Josh Seokjin Shin fra Kraftons kreative avdeling håper på.

Fremover skal Ana lansere et album og finne seg en plass for å øke interessen rundt seg selv i “diverse underholdning og e-sport.”

Se hvordan Krafton bruker Unreal-verktøyet for å skape imponerende digitale ansikt:

Selv de minste hårstrå er synlig med grafikkmotoren laget for ansikt.

Ana er laget med Unreal Engine sitt MetaHuman-verktøy: