volvobrukerunrealengine
Ved bruk av Unreal Engine mener Volvo at de kan skissere fremtiden enklere, presentere informasjon til brukeren på en enda sikrere måte og også presentere informasjon som bilen snapper opp på en bedre måte.

Annonse


Volvo skal bruke Unreal Engine for å oppnå fotorealisme

Volvo og Epic Games skal samarbeide om det visuelle brukergrensesnittet i sine biler for å oppnå fotorealisme.

Samarbeider med Epic Games

Den svenske bilprodusenten avslører at Epic skal bygge en plattform som lar Volvos utviklere designe programvare som forbedrer grensesnittet og samtidig høyeste grad av sikkerhet.

“Teknologien gir oss muligheten til å lage responsiv og høykvalitets grafikk som vi kan leke med og legge inn informasjon og skape realistiske representasjoner når det er nødvendig. Dette handler om å lage et neste-generasjons grensesnitt for kundene våre,” forklarte Thomas Stovicek, leder for brukeropplevelse i Volvo.

Mer konkret handler det Unreal Engine (5?) skal tegne hva eksterne sensorer oppfatter, inkludert kameraer og radar – selskapet vurderer også bruk av LiDAR “slik at bilene kan se mye lenger og skjønne hva som skjer.”

Annonse


Også batteri-informasjon og navigasjonsgrafikk skal gis liv til med Unreal Engine.

Skal bruke Nvidia-brikker

I tillegg til dette skal selskapet også lage et nytt OS som blir som en paraply for alle de andre systemene som driver bilene, som fra før av består av Android Automotive OS, Blackberry’s QNX, Linux og Autostar.

Maskinvaren de skal ta i bruk er to brikker fra Nvidia der en er fokusert på kjøringen til bilen og den andre AI-funksjoner. Målet er en brikke for å øke energi-effektiviteten.

Annonse