unrealengine5Architecturalvisualisation
"Architectural visualisation" har fått nytt liv med Unreal Engine 5, Lumen og ray tracing.

Annonse


Vi klarer ikke se hva som er ekte og grafikk lenger

Du husker sikkert denne meget imponerende grafikk-demoen laget i Unreal Engine 5.

Lumen er utrolig teknologi

Hemmeligheten til mye av dette er Lumen, grafikkmotorens lys-system som gjør ting vi ikke har sett før.

Det dukker nå opp haugevis av “proof of concept” der dyktige utviklere og designere gjenskaper sine favoritt-spill i UE 5 i videoform, det vil si med minimalt med koding, men også demoer som kan spilles basert på Epic sin storby, som denne Iron Man-demoen.

Slik gjorde han det

Denne gang er det en svært imponerende demonstrasjon som er lastet opp på Reddit av “mathvmx”.

Annonse


Utvikleren brukte retningsbestemt lys og HDRI (som er et digitalt bildeformat) i kombinasjon med RTX og Lumen, “deferred rendering” (en teknikk som gjør det mulig bruke mange lys og tegne tusenvis av dem samtidig som FPS-en er god) og 64 x kantutjevnelse for å oppnå realismen.

Det ser ut som en film fordi det er filmen med en iPhone før eksporterte kamera-filen som en FBX (et 3D-format som er kryss-kompatiblet) og sporet det hele i Blender som tar for seg det meste av 3D-jobben.

“Archviz” er en forkortelse av “architectural visualisation” som du kan se flere eksemplar av her:

Og en til:

Annonse