The New York Times melder nå at Netflix vurderer å lansere en reklamefinansiert modell allerede i år. Dette etter å ha fått informasjon fra to personer på innsiden av selskapet.
Fremskynder reklame-abonnement
Den nye modellen, som Netflix-sjef Reed Hastings mange ganger har sagt nei til, skal visstnok lanseres på tampen av året – mer spesifikt i løpet av de tre siste månedene i 2022.
Dette er overraskende da Hastings i april uttalte at det ville ta et par år – nå kan det se ut som at Netflix fremskynder planene etter det grusomme kvartals-resultatet. Det er NYT som melder om avsløringene etter at selskapet skal ha informert sine medarbeidere om planene.
Som vi meldte i april:
“Sjefen har hele tiden sagt nei til en slik løsning grunnet kompleksiteten i annonsemarkedet, men etter at det ble kjent de har mistet 200 000 kunder er oppfatningen en annen.
Hva prisen eventuelt blir er ikke godt å si (49 kroner måneden?), men vi tror Netflix kommer til å gå for det. Selskapet sier de trenger et par år for å finne ut av den mulige løsningen. Det høres fryktelig lenge ut i et dynamisk marked.”
Annonse
Annonse