“LukeRoss REAL VR” har støtte for Cyberpunk 2077 (i tillegg til Red Dead Redemption 2, Horizon Zero Dawn og GTA V). De som har testet den ikke-offisielle VR-modifikasjonen sverger til den for Cyberpunk.
Cyberpunk 2077 1.5 løftet spillet til et nytt VR-nivå
Cramgaming.com er en av de som har testet spillet på en fullspekket rig med RTX 3090, 32GB RAM og Intels i9 9900K CPU. Kombinert med dette er HPs Reverb G2 (som imponerte oss i fjor) og selvsagt en SSD.
Selv om det verdt å merke seg at det ikke er støtte for berøringskontrollere i denne VR-versjonen, opplever ikke spillerne dette som et nevneverdig problem. Man må gi og ta, og det man får er en vanvittig stor verden som føles enda større og virkelig i VR.
Makser ut oppløsningen, ikke detaljene
For å kunne kjøre spillet i VR, og selv om maskinen er kraftig, er det viktig å spille med lavt detaljnivå, men maks oppløsning (3920 x 3920) med DLSS satt til kvalitet, reshade med “Filmic Sharpening”-effekt (vi regner fra Nvidia) og med “fake HDR”.
Fordi spillet er så historiedrevet er vi ganske så sikre på dette er en imponerende opplevelse om man har maskinvaren som kreves og ikke synes det ødelegger for mye av opplevelsen å spille med gamepad.
Annonse