amdsuperoppløsning20
AMD sier FSR 2.0 er klart for Xbox, men vet ikke når de første spillene kommer med støtte.

Annonse


AMDs super-teknologi kommer til Xbox

AMDs FSR 2.0 kommer til Xbox. Det har selskapet avslørt på Game Developers Conference.

Slik fungerer FSR 2.0

AMD lanserte teknologien til PC forrige uke, og røper nå at Xbox også vil dra nytte av det snart – ikke så rart: Xbox Series X og S kjører jo RDNA 2.

“FSR gjengir spill med lavere oppløsninger, og oppskalerer deretter bildet slik at det passer til skjermen din og bruker en unik algoritme som forhindrer ujevne og samtidig øker detaljnivået med super høy kvalitet, og gir deg ekstra ytelse med liten eller ingen innvirkning på visuell kvalitet ved FSR-innstillingene av høyeste kvalitet,» forklarte AMD da de lanserte teknologien i Adrenalin 22.3.1-driveren.

Slik fungerer det grovt oppsummert:

Her er de ulike kvalitet-modusene og tilhørende in- og ut oppløsninger som presenteres med FSR 2.0:

AMD har ikke peil på når Xbox-spill med FSR 2.0 er klare

Det første spillet med støtte er altså Deathloop som du kan se under, men også Forspoken (som kommer til PS5 i tillegg til PC og som nylig ble utsatt til 11. oktober i år), er en av de aller første med FSR 2.0.

Det var veldig lite AMD hadde å si om det mest spennende, altså Xbox-støtte, men selskapet melder i det minste at utviklere har tilgang til utviklerpakken, men at de «ikke kan si når gamere kan forvente å se Xbox-spill som drar nytte av FSR 2.0.»

Fordi FSR er åpen kildekode og ikke bruker maskin-læring på maskinvarenivå, er også Nvidia-kort støttet:

FSR 2.0 ble først demonstrert i Deathloop:

Annonse