lushfacebook
Lush bruker inaktivetet i sosiale medier som et ledd i markedsføringsplanene sine, og mener at "FOMO-en" er for stor. Det kan jo være farlig å ta med mobilen i badekaret.

Annonse


Stopper alle bruk av Facebook og Instagram: “Nå snur vi ryggen til dem”

“Lush blir anti-sosialt” heter i det i overskriften fra kosmetikk-selskapets pressemelding, samtidig som de ikke hopper av Twitter og Youtube.

Stopper bruken av sosiale medier i 48 land

Fra 26. november 2021 vil det globale merket Lush snu ryggen til Instagram, Facebook, TikTok og Snapchat, frem til disse plattformene har tatt store steg for å sørge for et tryggere miljø for sine brukere. Dette gjelder alle 48 landene hvor Lush drives. 

Lush

Lushnorge opplyser at de har litt over 10 000 følgere på Instagram og i underkant av 10 000 følgere på Facebook. Selskapet sier ikke at de sletter kontoene, men at de blir inaktive.”

Den siste informasjonen fra modige varslere, sosiale mediers nåværende algoritmer og en fraværende regulering eksponerer unge mennesker for betydelige skadevirkninger”, mener de.

Lush logger seg av Facebook, Instagram, TikTok og Snapchat, frem til disse plattformene kan sørge for et tryggere miljø for alle brukerne.

“Snur ryggen” til selskapene

Lush sier at det er på tide å begynne og snakke om sosiale medier som klimaendringer:

På den samme måten som beviser på klimaendringer ble ignorert og forringet i tiår, snakkes det lite om sosiale mediers negative effekter på oss mennesker. Lush, som er kjent for å være ledere fremfor etterfølgere, har bestemt seg for å ta tak i disse seriøse problemene nå, og endre sin egen praksis istedenfor å vente til at andre skal legge merke til at sosiale medier faktisk er et reelt problem.

Lush

Selskapet gjorde dette tidligere, i 2019, men den gang kun i Storbritannia. “Vår holdning har blitt styrket”, melder selskapet, og bruker begrepet “snu ryggen til” ovenfor Facebook, Instagram, TikTok og Snapchat:

Annonse