galaxys20ultra
ITavisen mottar fremdeles e-post om kunder som opplever dette, eller noe lignende. Felles for samtlige er at de sier de ikke har påført mobilen ytre fysiske skader. Samsung sier det ikke er en servicesak.

Annonse


Det er 66 sider med klager

Vi trodde det skulle bli oppklaring i skjermproblemene med Galaxy S20 kort tid etter de første klagene rullet inn. Så skjedde ikke.

Galaxy S20 Ultra selges fremdeles til rundt 9000 kroner

I stedet er det nå november 2021, og vi mottar fremdeles, nesten månedlig, e-post fra en ulykkelig Samsung Galaxy S20-eier som plutselig har oppdaget at kamera-glasset er knust.

Svarene vi har fått fra kundene etter at de har tatt kontakt med Samsung eller butikken er at det ikke er en service-sak som dekkes av garantien.

Saken minner om iPhone 6 “bendgate”, og vi har aldri hørt om kunder, av de rundt 20 personer som har kontaktet oss, som har fått problemet løst gratis.

Annonse




Her er tre saker fra april 2020 om problemet, dette er den første:

Deretter snakket vi med en berørt kunde i april:

Vi fulgte også opp saken sommeren i fjor:

“Frustrerte S20 Ultra-eiere sender oss fremdeles e-post – Samsung erkjenner ikke problemet”:

Man slipper neppe unna med mindre enn noen tusenlapper

Mange som hører om saken mener det må være snakk om at kundene selv har gjort noe som kunne medføre skadene, men samtlige vi har snakket med avviser at de har hatt ulykker med mobilen som kan ha medført at glasset er ødelagt.

En berørt eier avslørte prisen på nytt glass. “Den andre dagen jeg hadde den, oppdaget vi sprekk i kameraglasset. Telefonen har ikke vært utsatt for noe press eller slag”, forklarte kunden ovenfor oss. Bilde: ITavisen

På Samsungs offisielle forum er det en tråd på 66 sider, “S20 Ultra camera crack“, som er merket som “løst” fordi en representant for Samsung, sier at man kan kontakte sin lokale service-butikk, eller Samsung for å få mobilen fikset om man selv har medført skade på enheten. Det gir jo mening, men så handler forumet-tråden i økende grad om kunder som ikke skjønner hvordan det kunne ha skjedd.

27. oktober var sist gang vi ble kontaktet om problemet fra en leser.

Samsung-ambassadør bekrefter at det ikke er kundenes feil

En “Samsung Care Ambassador” skrev på forumet i desember at problemet skyldes trykk på glasset “og ikke det at kunder slo den mot noe”.

Videre anbefales det å kontakte kundesupport, men om “Samsung ikke godtar reparasjon, så kan et alternativ være å betale 100 dollar om man har Samsung Care Plus, eller å ta den til den nærmeste Ubreakifix”. I Norge er Care+-egenandelen på 579 kroner. Vi ser på det som nærmest umulig at norske butikker utfører gratis-service i slike saker basert på et forum-innlegg fra vedkommende, og at de ordren må komme fra Samsung som jo må ta kostnadene.

“Jeg snudde den opp, og dette er hva jeg oppdaget”. Bilde: WeaSxl0iWy/Samsung Forum
Denne ble knust mens den ble ladet, hevder eieren som opplevde dette i desember i fjor. Bilde: 6JBWDVTPrS/Samsung Forum

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse