itavisenbattlefield2042åpenbeta
Battlefield 2042 er kaotisk, og ekstra mye med 128-spillere. Det lønner seg å kjenne de man spiller på lag med og kommunisere med mikrofon, om ikke forringes opplevelsen.

Annonse


Slik er det å spille Battlefield 2042 – versjonen er flere måneder gammel

Vi har som mange andre testet Battlefield 2042, og selv om vi ikke har spilt i nærheten nok til å konkludere på noen måte, ser dette lovende ut.

Vi spilte en flere måneder gammel test-versjon, men hadde det likevel gøy

Først og fremst fordi det ikke er etterslep i nettkoden (22 ms med 500Mbps fiber) med selv 128 spillere. Dette merkes i nærkamper der man skyter og treffer motparten slik det skal føles korrekt, og som det alltid har gjort i Call of Duty. Det er en umiddelbar reaksjon, noe som gjør oss mer selvsikre på at vi treffer der vi sikter, og at det ikke henger etter.

Vi er nok mer fans av nærkamper enn dette gigantiske kartet byr på, men som alltid er løsningen å holde seg sammen med laget, selv om det kan være veldig vanskelig når det er folk man ikke kjenner, og som man ikke snakker med – alle løper rundt som maur på giga-brettet og gjør sin egen greie. Ofte ender dette med en kjapp død. Heldigvis, det er i det minste vår mening, er man kjapt inne i kampen igjen også om man dør kjapt flere ganger på rad.

Dette vil sikkert være en kontroversiell endring, men man kan endre på våpen mens man spurter rundt og løper for dekning ved å trykke “t”. Samtlige våpen vi testet har man nemlig alt fra nærkamp-sikte med effektiv zoom. Det er ikke godt å mene noe om dette før vi, og resten av verden, har spilt mye mer, men det vil helt sikkert skape en god del debatt.

Annonse




Nytt i er det nye spesialist-systemet som igjen er delt inn i fire klasser. Hver spesialist har en unik… du gjettet det: spesialitet og egenskap. Resten av det du har med deg kan du tilpasse som ønsket

Spesialist lar deg bygge samspill i troppen din og gir deg selv muligheten til å påta deg enhver kampsituasjon.

Dice

Spillet kjører perfekt grafisk i 4K med 3080, men uten ray tracing

Dice avslører nå også at versjonen vi har testet og som mange av dere har prøvd, er noen måneder gammel. Studioet sier de har gjort store fremskritt. De har også lastet opp en liste over feil og mangler (blant annet HDR og ray tracing).

Det mest plagsomme er at vi ikke fant noe sted å skru ned det store grensesnittet, men fant kun en måte å deaktivere alt, inkludert siktet og mini-kartet, og det er jo ikke helt optimalt.

Hva angår ytelsen hadde vi ingen problemer i 4K, og spillet krasjet bare en gang da det avsluttet og slengte opp en melding om at det var noe feil med driverne.

Vi testet på en Windows 11-maskin med:

  • Ryzen 5600x
  • B550-brikkesett
  • 32GB 3600Mhz RAM
  • RTX 3080

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse