Dette er Ray-Ban solbrillene med kamera som deler til sosiale medier

Annonse


Senere i dag skal Facebook og Ray Ban offisielt avsløre sitt samarbeidsprodukt, men de er allerede avslørt.

Oppdatert, 22:57:

Nå har Facebook debutert de nye brillene, Ray Ban Stories, for 299 dollar. Ikke helt overraskende lanseres de ikke i Norge, men har man mulighet til å bestille til USA, Australia, Canada, Irland, Italia og Storbritannia.

Som nevnt er ikke dette AR-briller – i stedet skal de brukes for å ta opp video og bilder som kan deles til Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Twitter, TikTok og Snapchat:

Facebook View-appen til iOS og Android.

Det kommer tre design

Produktet er døpt Ray Ban Stories, og Facebook-merkevaren er ikke å se, faktisk, og det er jo en god ting. Disse kommer så nærme vi har sett å se ut som normale solbriller, om enn dog noe tykkere. Det er fordi de har to kameraer innebygget for å utfordre Snapchats solbriller, Spectacles.

Annonse


AR kommer, men ikke enda

Wayfarer har sikkert mange av dere kjennskap til, men det skal også annonseres to andre modeller: Round og Meteor.

Det er ingen AR-funksjonalitet i disse (det kommer senere, dette er første steg), i stedet er det meningen at man skal knipse bilder og ta opp video for enkel deling til tjenesten, akkurat som Snapchat sine.

Se flere bilder:

Annonse