Senere i dag skal Facebook og Ray Ban offisielt avsløre sitt samarbeidsprodukt, men de er allerede avslørt.
Oppdatert, 22:57:
Nå har Facebook debutert de nye brillene, Ray Ban Stories, for 299 dollar. Ikke helt overraskende lanseres de ikke i Norge, men har man mulighet til å bestille til USA, Australia, Canada, Irland, Italia og Storbritannia.
Som nevnt er ikke dette AR-briller – i stedet skal de brukes for å ta opp video og bilder som kan deles til Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Twitter, TikTok og Snapchat:
Det kommer tre design
Produktet er døpt Ray Ban Stories, og Facebook-merkevaren er ikke å se, faktisk, og det er jo en god ting. Disse kommer så nærme vi har sett å se ut som normale solbriller, om enn dog noe tykkere. Det er fordi de har to kameraer innebygget for å utfordre Snapchats solbriller, Spectacles.
Annonse
AR kommer, men ikke enda
Wayfarer har sikkert mange av dere kjennskap til, men det skal også annonseres to andre modeller: Round og Meteor.
Det er ingen AR-funksjonalitet i disse (det kommer senere, dette er første steg), i stedet er det meningen at man skal knipse bilder og ta opp video for enkel deling til tjenesten, akkurat som Snapchat sine.
Se flere bilder:
Facebook x Ray-Ban pic.twitter.com/kD5E23Nb5X
— Ev (@evleaks) September 9, 2021
Annonse