Annonse


Forza Horizon 5 bruker ray tracing for lyd

Forza Horizon 5 er neste generasjons bilspill og grafikken er helt i toppsjiktet.

Akustikk i digitale landskap

Det er i et lengre intervju med Playground at Fraser Strachan, Lead Audio på Forza Horizon, forteller om hvordan ray tracing brukes i spillet.

På spørsmål om hvordan ray tracing påvirker lyden i spillet så svarer Fraser at “Vi bruker det gjennomgående i hele verdenen, faktisk så sender vi ut ray traces for å finne vegger, bygninger og tak”.

Les også: Dette krever Forza 5 av PCen din.

Microsoft kaller denne bruken av ray tracing for “Project Acoustics” og for spesielt interesserte så finnes det en teknisk beskrivelse av dette her.

Animation of a horizontal 2D slice of wave propagation through a scene
Hensikten er å emulere hvordan lyd reflekteres på forskjellige overflater slik som i den virkelige verden. Kilde: Microsoft.

Se hele intervjuet med Fraser Strachan og Forza Horizon 5 gjennomgangen:

Annonse