I annonsen for Beats Studio Buds har Apple hentet det beste fra Samsung for å reklamere for seg selv.

Annonse


Apple markedsfører Beats Studio Buds med Samsungs Galaxy S21!

Apple bruker Samsungs Galaxy S21 for å reklamere for de nye Beats Studio Buds for Android (og iOS) på Amazon US.

Bryter med egen praksis for å fremstille Android-enheter som utdatert

På WWDC for noen uker siden annonserte Apple at FaceTime kommer til Android(!). For å illustrere hvilket tilbakestående segment de beveget seg inn i, trakk Apples visepresident Craig Federighi opp et bilde av en iPhone 12 ved siden av en sliten LG Stylo 6.

Det var ingen tilfeldighet at Apple valgte å stille en eldre Android-modell ved siden av det siste fra Apple. De har kjørt det trikset før. For eksempel viser Beats-appen på Google Play en Nexus 6P fra 2015, mens “Move to iOS”-appen på Android viser en utdatert HTC One M8 ved siden av iPhone X – et valg som nok skal få folk til å drømme om å eie en iPhone.

Uventet trekk fra Apple

Med tanke på denne praksisen er det overraskende at Apple denne gang bruker det nyeste nye og beste fra den androide verden – og det til og med fra Samsung, Apples største rival. Det er lite sannsynlig at dette ikke er bevisst gjort, skjer sånt ved en feil tipper vi hoderulling i Apple-huset. Kanskje de forsøker å fortelle oss at det bare er det beste fra Android som matcher et produkt fra Apples verden – en verden hvor det flyter av melk og honning. Eller henger de seg på antiasia-stemningen som fulgte etter corona og forsøker å fortelle at hold deg til Apple, Samsung gjør seg best i Kina og omkringliggende områder?

Apples Beats Studio Buds er ikke bare kompatibel med Android, de har til og med utstyrt dem med USB-C, men samme funksjonalitet som AirPods og AirPods Pro har de selvfølgelig ikke, det ville være å gi i meste laget til Android-leiren. Siri on demand, touch-kontroller, trådløs lading etc. er utelatt, men svetteavstøtning har de kalkulert med at Andrid-folket trenger.

Fra Apple-annonsen på Amazon.

Annonse