Xbox series X/S
AMDs DLSS-utfordrer vil støtte Xbox.

Annonse


Xbox: Ny AMD-teknologi skal gi enda bedre FPS og oppløsning

AMD planlegger å lansere FidelityFX Super Resolution, en konkurrent til Nvidias DLSS, den 22. denne måneden. Igår bekreftet Microsoft at AMDs nye supersampling-teknologi vil støtte Xbox Series X/S.

Verktøyene innlemmet i utviklingssettene

Dette kommer ikke som noen overraskelse da Microsoft under Game Stack Live kunngjorde at de innlemmet FidelityFX-verktøyene i utviklingssettene for Xbox Series X/S. Det tillater utviklerne å bruke FidelityFX plattformsentrert optimalisering direkte fra utviklingssettene.

På Xbox er vi begeistret over potensialet i AMDs FidelityFX Super Resolution-teknologi. Vi ser det som en flott metode for utviklere å øke framerate og oppløsning. Vi vil snart komme tilbake med mer informasjon.

Microsoft

Fire oppskaleringsmoduser

FidelityFX Super Resolution inkluderer fire oppskaleringsmoduser: Ultra Quality, Quality, Balanced og Performance. Hver av dem fokuserer mer på enten å oppnå høyere billedkvalitet eller å øke frameraten i spill.

I motsetning til konkurrenten Nvidias DLSS, en oppskaleringsteknologi som bruker AI for å få bilder med lavere oppløsning til å vises i høyere oppløsning, krever FidelityFX Super Resolution ikke maskinlæring. I tillegg er den basert på åpen kildekode – noe som betyr at den kan støtte AMD-grafikkort og Nvidia GPUer – inkludert den eldre GTX-serien som var introdusert i 2008.

Annonse


“Supersamplingsteknikk” vil øke spillytelsen

AMD viste noen interessante, interne testresultater av sin FidelityFX Super Resolution med Radeon RX 68000 XT og Nvidia GeForce GTX 1060 GPU på Gearbox’s Godfall med den “episke” innstillingen strålesporing aktivert.  

FidelityFX Super Resolution er en “supersamplingsteknikk” som vil øke spillytelsen, både i form av øket framerate og oppløsningen for spill som er støttet på Xbox Series X/S-konsoller. Rulles ut 22. juni på PCer.

Annonse