Bli din egen lyddesigner.

Annonse


Bli hørt! Facebook kloner Clubhouse

Facebook går inn i lydverdenen med Live Audio Rooms og tar opp kampen med den sprudlende sosiale lydappen Clubhouse. 

Live Audio Rooms

Selskapet annonserte mandag flere produkter som vektlegger taleinnhold fremfor tekst, bilder og video. De vil komme de neste månedene og noen blir først tilgjengelig for et begrenset antall mennesker.

Live Audio Rooms kommer først til grupper og personer i offentligheten, men etterhvert på Messenger slik at folk kan henge med venner. Brukerne vil være i stand til å ta opp lyd og samtaler og distribuere dem, eventuelt også ta betalt for tilgang til rom via abonnement eller engangsavgift.

For å få folk med sier Facebook at de introduserer et Audio Creator Fund for å “støtte nye lydskapere”, de vil at du skal føle deg proff når du lager lydfiler. Du får også tilgang til et Sound Collection-bibliotek for å legge til musikk i bakgrunnen. Alle lydklipp kan gjøres om til “Soundbites”, en kommende funksjon som lar folk lage og dele klippene som markedsføres i en algoritmisk feed à la TikTok.

Annonse


Tenk en lydklippvariant av TikTok

Soundbites vil bli gitt liv innenfor den bredere nyhetsfeeden. Brukere vil være i stand til å spille dem inn med et verktøy som av Facebook beskrives som et “lydstudio i lommen”. 

Musikk og podcaster vil kunne streames fra FB-feeden. De vil også integrere Spotify slik at folk kan dele og lytte til Spotify-innhold uten å forlate Facebook-verdenen – såfremt de kobler kontoene.

Vår ambisjon er å gjøre Spotify tilgjengelig på tvers av plattformer og enheter – bringe musikk og podcaster til flere – vår integrasjon med Facebook er et skritt i denne retningen. 

Talsmann for Spotify

Kilde: The Verge

Annonse