daysgonemetacriticsony
Days Gone får som kjent ingen oppfølgere, og årsaken er ifølge en av de som jobbet med spillet at Metacritic-poengsummen ikke var høy nok. Microsoft: redd dagen?

Annonse


– Metacritic er Sonys gud, bestemmer hvilke Playstation-spill som lanseres

John Garvin skrev scriptet til Days Gone, Bend Studios-spillet som ble lansert våren 2019.

Vi vet Sony tar AAA enspiller-opplevelser seriøst, men tar de Metacritic for seriøst?

Spillet ble kanskje litt for kjapt glemt etter lanseringen, men har fått mer oppmerksomhet etter at det ble lansert til PS5 med 60FPS-støtte, og nå også i mai når spillet kommer til Windows med en rekke forbedringer.

Garvin innrømmer at han ble skikkelig skuffet da det ble kjent at tittelen ikke fikk godkjent en oppfølger.

Ifølge Garvin er årsaken Metacritic som ifølge ham er Gud for Sony:

Det er rett og slett slik at Metacritic-poengsummen er alt for Sony. Om man er kreativ regissør for en merkevare og spillet ditt lanseres og får 70 poeng (red. anm.: det har 71 poeng i skrivende stund), så kommer du ikke til å være i den stillingen så veldig lenge.

John Garvin, spill-regissør

Vi anmeldte spillet den gang og ga det åtte av ti med følgende pluss og minus

+ Stor og åpen verden med pen grafikk – leverer flott dynamisk døgnrytme
+ Detaljerte karakterer og miljøer som også påvirker kjøringen
+ God karakter- og våpen-mestring
+ Flott lydbilde

– Gjør ingenting nytt: mangel på originalitet både i historie, spillbarhet og våpenutvalg
– Lange lastetider og tekniske feil

Se det fire (!) timer lange intervjuet med Garvin her:

Annonse