appleiphon13arvr
iPhone 13 leveres neppe med fire kameraer, men at AR-teknologien i årets iPhone-modeller oppgraderes levnes det liten tvil om, spesielt nå som iPad Pro kommer med oppgraderte modeller med bedre LiDAR for å fungere med hodesettet.

Annonse


Apple-fremtiden din er i år, og den kan se slik ut

Bloombergs Mark Gurman er sikker på at Apples VR/AR-hodesett lanseres i år. Det vil være den største og viktigste lanseringen for Tim Cook til nå, om det viser seg å være et forbrukerprodukt.

Apples potensielt revolusjonerende produkt skal avsløres i år, mener Bloomberg

Det er ikke det at han ikke har hatt suksess med AirPods, iPad Pro og Apple Watch, men en slik enhet som har som mål å forvandle hvordan vi tilnærmer oss virkeligheten ved å blande inn digitale elementer i hverdagen og andre produkter, har potensiale til å bli viktigere enn iPhone på lang sikt når teknologien har kommet dit at man kan pakke alt inn i et par briller.

Ingen vet hvordan Apple ser for seg dette i praksis

Det er nærmest null lekkasjer i forhold til designet; det er ikke annet enn en tegning konseptillutrastørene har å gå på, og den lekkasjen begynner å bli gammel og har ikke blitt fulgt opp av nye.

Men la oss si at Apple har klart å krympe komponentene en god del forde de bruker sitt eget brikkesett, da vil det være mulig å pakke inn all teknologien i et vesentlig mindre hodesett som i tidligere lekkasjer har blitt omtalt som portabelt. Om det også fungerer ute i sollys vil være en stor fordel, da det kan løfte spill som Pokemon Go til et nytt nivå. Oculus Quest fungerer ikke ute i sola – som tradisjonelle VR-hodesett foretrekker sensorene et mørkt rom.

På hvilke måter kan Apple gjøre det attraktivt å bruke et hodesett? Er dette mer et utviklerprodukt enn for forbrukere, og utover film, TV og spill fra Apple Arcade, hvordan skal de gjøre AR attraktivt når man tross alt må ha på seg hodesettet?

Annonse