Annonse


Klarer du ikke lade mer enn 1 prosent?

Ifølge Apple er “det et fåtall kunder” som opplever problemer med at en rekke modeller produsert mellom 2016 og 2017 ikke kan lade mer enn 1 prosent, og det er jo et problem.

Først og fremst, det er disse maskinene som kan oppleve problemet:

  • MacBook Pro (13″, 2016 – 2 x Thunderbolt 3 porter)
  • MacBook Pro (13″, 2017, 2 x Thunderbolt 3 (porter)
  • MacBook Pro (13″, 2016, 4x Thunderbolt 3 porter)
  • MacBook Pro (13″, 2017, 4x Thunderbolt 3 porter)
  • MacBook Pro (15″, 2016)
  • MacBook Pro (15″, 2017)

Oppleves problemet? Ja, da må du kontakte Apple. En annen indikasjon på at du har et problem vil være at batterietinformasjonen i macOS varsler om at service anbefales.

Merk at dette gjelder for maskiner som fremdeles har et problem etter å ha installert denne oppdateringen.

Dette melder Apple

“Noen svært få kunder med MacBook Pro fra 2016 eller 2017 har opplevd et problem med at batteriet ikke lades mer enn 1 %.

Annonse


I tillegg oppgir disse enhetene batteristatusen «Service anbefales». Hvis statusen indikerer at batteriet er «Normalt», er ikke batteriet ditt berørt av dette problemet.

Hvis MacBook Pro-datamaskinen din fra 2016 eller 2017 har denne atferden, kontakter du Apple for å få batteriet erstattet uten kostnad. Datamaskinen blir undersøkt før det utføres service, for å verifisere at den er berettiget for den kostnadsfrie batterierstatningen.

Apple har også lansert en macOS-oppdatering som forhindrer dette problemet fra å oppstå på andre MacBook Pro-datamaskiner fra 2016 eller 2017. Oppdater til macOS Big Sur 11.2.1 eller nyere, eller installer macOS Catalina 10.15.7-tilleggsoppdateringen.”

Kilde:
Apple

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse