Utvikleren slaktet Cyberpunk 2077 og No Man’s Sky-utviklerne

Moon Studios har hatt stor-suksess med Ori-serien og blitt kritikerrost på veien.

Ori-sjefen går hardt ut mot kjente spill-designere

FY_07brzkZW3_8w5xIOt85KaYXeR78EjIn0cw5_YE0o.jpg (1200×900)
Bildet av Hello Games-utviklerne ble fort et meme da det viste seg at No Man’s Sky ikke var så fett som utviklerne først hadde skrytt av.

Men sjefen for studioet, Thomas Mahler, var ikke nådig i sin omtale av CD Project Red (Cyberpunk 2077 og The Witcher-serien) og No Man’s Sky-studioet Hello Games.

Sistnevnte klarte å snu en katastrofe-lansering med kritikerroste forbedringer, mens Cyberpunk 2077 er et langt mer komplisert spill det vil ta lengre tid å fikse.

Mahler langet ut i innlegget onsdag denne uken og omtalte utviklere som hyper opp spillene sine, men som ikke alltid klarer å levere, som slangeoljeselgere.

Dette sa han

Han mener Peter Molyneux startet trenden, at Sean Murray fra Hello Games fortsette dette og at CDPR tok kaka med Cyberpunk 2077 der han mener “PR-avdelingen tok alle tingene Molyneux og Murray gjorde og gikk fullstendig bananas med det”.

“Hver video som ble sluppet av CDPR var nøye produsert for å skape et bilde for spilleren at dette spillet var helt utrolig. Det eneste de ikke gjorde var å påstå at spillet kunne kurere kreft, men så oppnådde de også utrolige åtte millioner forhåndsbestillinger.

Spillet var bare en fraksjon av hva utvikleren hadde hypet, og på toppen av det hele kjørte det nesten ikke i det hele tatt på konsoller utvikleren mente “kjøte spillet overraskende bra”.

Mahler unnskyldte senere på Twitter:

Kilde:
Resetera