Annonse


Oppdateringen herper ytelsen

The Medium er et spesielt spill fordi det tegner to verdener samtidig.

The Medium bruker Unreal Engine 4 på nye måter

Dette innebærer at grafikkmotoren gjør ting som ikke er helt vanlig, altså å tegne to helt separate scener på skjermen samtidig. I tillegg støtter spillet ray tracing, noe som er viktig for atmosfærisk skrekk som dette.

Men det er også skrekkelige ting som skjer utenfor spillets handling, og det er det faktum at oppdateringen til spillet som ble lansert torsdag, rett og slett herper ytelsen på visse maskiner.

Slik er The Medium med 4K, DLSS og “High Settings” med Ray Tracing på en RTX 3090 og Ryzen 5950X før oppdateringen:

Nå kjører spillet svakt i både DirectX 11 og DirectX 12

DSOGaming tester for tiden spillet, men måtte stoppe den komplette testen av ytelsen da den nyeste oppdateringen som kom på lørdag, i det minste for dem, har herpet ytelsen Intel i9 9900K med 16GB RAM og NVIDIA GeForce RTX 3080 leverte.

Annonse


Klart er denne maskinen mer enn nok for alt på maks og med god FPS, men med oppdateringen installert falt FPS-en fra et snitt på 83 i 1080p/”High” innstillinger, men uten ray tracing og DLSS – med oppdateringen er nå tallet 41 FPS på det laveste og snittet er på langt lavere 58 FPS.

Spillet får for øvrig blandet mottagelse der mange elsker det, mens noen også synes det er kjedelig. Metacritic-snittet er på 71 poeng i skrivende stund.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse