Derfor er det flere 120Hz-spill til Xbox Series X

Rocket League-utvikler Psyonix forklarer hvorfor Xbox Series X har flere 120Hz-spill akkurat nå.

Derfor er det enkelt å aktivere 120Hz på Series X: det er for lengst bakt inn i kodebasen

Årsaken er at Xbox One har støttet 120Hz i flere år og det faktum, at både One X og One S har støttet variable oppdateringshastigheter like lenger samtidig med støtte for 1440p som er fint om man har spillskjerm.

PS5 har intet 1440p-modus og startet akkurat å støtte 120Hz.

Annonse

Det krever en helt ny versjon av PS5-spillet for å aktivere 120Hz

Derfor, forklarer Psyonix, er det veldig lett å aktivere 120Hz Xbox Series X for spillene, da det kun krever en liten oppdatering for å aktivere det i spillet, mens PS5 akkurat har startet å støtte dette og derfor krever en helt ny versjon av hele spillets kode grunnet PS5 sin måte å behandle bakoverkompabilitet på, når det gjelder spill som Rocket League

Destiny 2 oppdateres med 120Hz for begge konsollene 8. desember, men det kun for Crucible-moduset.

Kilde:
Eurogamer

Annonse
Annonse