Annonse


Er dette for mye av det gode når man kjører?

Cadillac skal lansere Lyriq, sin elektriske SUV, i 2022 og den blir priset aggressivt i USA: 60 000 dollar, 560 000 kroner.

Dette er kanskje litt i overkant

Det er Envisics som nå skaper AR-grensesnittet som bilen blir utstyrt med, og det er et voldsomt opplegg dette. Det er mye mer informasjon på skjermen enn vi er vant til, inkludert at det dukker opp handleliste-grafikk over fotgjengere.

Heldigvis er det bare en demo, og selv om bilen muligens kjører av seg selv i klippet under, hva om den gjør en feil men føreren klarer ikke se hva som skjer grunnet UI-et?

Lyriq har ellers blitt tatt godt imot

Som du ser er det mye informasjon, for mye for mange. Lyriq har blitt godt mottatt og blitt rost for designet, 483 km rekkevidde og 150 kW kjapp-lading, men det er uenighet hvorvidt grensesnittet er for mye av det gode og at føreren helst bør konsentrere seg mer om hva som skjer på veien, du vet, fotgjengere, syklister og slikt.

Her er selskapets demo fra 2019, med et langt mer dempet brukergrensesnitt?

Hva mener du? For mye av det gode, kanskje?

Bilen ser da fin ut, i det minste, og så lenge man kan deaktivere AR-systemet, så er det jo greit.

Annonse