Vi syntes Observer hadde flott grafikk den gang vi testet det for tre år siden.
Små områder kan gi store grafikk-fordeler
Årsaken til at de klarte å få til en svært imponerende visuell stil uten å overopphete GPU-en, er at det er små arealer spilleren må forholde seg og således må grafikkmotoren tegne langt kortere avstander.
Men det er også en stor styrke om man ønsker å imponere, for når det ikke er en hel verden å forhold seg til, kan utviklerne fokusere på sylskarpe detaljer på nært hold.
4K, HDR og ray tracing er på plass – det meste andre er også overhalt
Vi ble imponerte første gang vi så Redux-versjonen av Observer, men dette er en mye større overhaling enn vi første hadde trodd. Alt er nytt her, inkludert modeller og 4K-teksturer, for ikke å snakke om ray tracing og HDR.
Annonse
Det avsløres ikke på hvilken maskinvare klippet under kjøres på, men spillet er spesial-optimalsert “for den neste generasjonen”, og det er jo Series X og PS5.
Vi vet ikke noe om PC-versjonen, enda da kun konsoll-støtte er avslørt hittil. Lanseringen vil skje i jula.
Dette er Observer:
Dette er System Redux:
Annonse