Naughty Dog og Sony sitter trolig på en mega-suksess med The Last of Us Part 2, om resten av verden er like ivrige som britene.
Digitale salg ikke en gang inkludert
Spillets salgstall tar nemlig helt av og er 76 prosent høyere enn forgjengeren ved lanseringen i 2013. Det hjelper selvsagt også at flere har en PS4, enn en PS3 den gang.
Merk at det kun er fysiske kopier som telles her, så tallene er trolig enda mer imponerende om man inkluderer digitale kjøp. Det er nok mange av dem, men med en størrelse på 100GB, er det nok også endel som velger det fysiske formatet.
Sony valgte det perfekte lanseringstidspunktet
For å sammenligne med en annen stor-hit, Nintendos Animal Crossing: New Horizons, snakker vi om 40 prosent bedre salg.
Annonse
Unhcarted 4, lansert i 2016 og også kun til PS4, ble slått av The Last of Us Part II med litt over 1 prosent i salgsvolum.
Lanseringstidspunktet er smart av Sony da det er ikke er noen andre AAA-spill å konkurrere mot. Topplisten i Storbritannia består nemlig av Fifa 20, Mario Kart, Modern Warfare, GTA 5 og Jedi Fallen Order for å nevne noen andre titler.
Kilde:
Games Industry
Annonse
Annonse