Hopp til navigasjon Hopp til innhold
OnePlus 8 Pro koster hele 10 990 kroner. Nå varsler selskapet at de skal lansere langt rimeligere mobiler, trolig til under 5000 kroner. (Ill.: OnePlus)

OnePlus avslører sin store strategi

Billigere mobiler og et komplett økosystem.

OnePlus-sjef Pete Lau innrømmer at selskapet også må tekkes kundegrupper som ikke ønsker å bruke fra 8500 kroner for OnePlus 8-serien. Det var jo slik de fikk sin start.

Skal tilbake til røttene med langt billigere mobiler

Lau sier nå at selskapet ønsker å selge rimeligere mobiler og samtidig lansere helt nye produkter i andre kategorier.

Trolig sikter Lau til OnePlus Z (6,5″ med MediaTek Dimensity 1000 i stedet for Qualcomm Snapdragon). Denne enheten er allerede lekket, så det er grunn til å tro at lanseringen vil finne sted snart.

Planen er å lansere de rimeligere modellene, for det er snakk om flere modeller, først i India og deretter USA og Europa.

Ønsker en komplett plattform for alle behov

Men dette er ikke det mest interessante hva angår selskapet som helhet, da Lau forklarer at han ønsker å skape et komplett økosystem som tekker alle kunde-behov. Med andre ord må selskapet inn i tjeneste-delen av kunde-opplevelsen for å kunne styre alt og holde på kundene uansett hvilken enhet de bruker.

OnePlus har allerede lansert en smart TV i India.

Det er grunn til å tro at de bruker dette markedet som en test, og at de kommer til å utvide produktsegmentet med nye mobiler, lydprodukter og TV-er (kanskje også klokker og AR-briller?), slik at kundene ikke trenger velge andre selskap for å tilfredstille alle digitale behov.

I intervjuet peker Lau også på suksessen i Norge, Sverige, Danmark og Finland som bevis på at de gjør ting riktig.

Kilde:
Fast Company

Stikkord: Mobil, oneplus