Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Netflix kommer til å spørre alle som ikke har brukt tjenesten på ett år om du ønsker å avbryte, og det samme for kunder som ikke har tittet på to år. Hører ikke selskapet noe fra kunden, slettes kontoen automatisk. (Ill.: Freestocks.org)

Netflix sletter kontoen din om du ikke bruker den

Og abonnementet avbrytes automatisk etter to.

Er det lenge siden du har brukt Netflix-kontoen din av en eller flere grunner, men ønsker ikke å miste anbefalingene du har opparbeidet deg?

Du blir varslet først

Da bør du logge inn, for Netflix varsler at inaktive kontoer nå slettes etter ett år, men du varsles først, heldigvis.

Betaler man, men har ikke brukt kontoen, får man melding om at den snart slettes helt slik at man ikke behøver kaste bort pengene.

Merk at Netflix fremdeles gjør det enkelt å gi dem penger igjen om du ombestemmer deg, for avbryter du tjenesten, men blir med igjen innen 10 måneder, er kontoen inntakt med favoritter, profiler, innstillinger og kontoinformasjon.

Netflix:

«Hvis de ikke bekrefter at de vil fortsette å abonnere, kansellerer vi abonnementet automatisk. Hvis noen ombestemmer seg senere, er det veldig enkelt å starte Netflix på nytt. Disse inaktive kontoene representerer mindre enn halvparten av en prosent av vår samlede medlemsbase, bare noen få hundre tusen, og er allerede tatt med i vår økonomiske veiledning.»

Kilde:
Netflix

Stikkord: netflix