Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Vi kan ikke vente til å prøve Teardown. Faktisk trenger ikke svensken en gang gi oss en historie eller gameplay for å ha det moro i denne verdenen. (Ill.: Tuxedo Labs)

Du MÅ se dette: Teardown tar fysikk til et nivå vi ikke trodde var mulig

Spill: Tar fysikk lengre enn vi trodde var mulig.

Teardown er et kommende Steam-spill som tar fysikk, ødeleggelser og mulighet til å påvirke miljøet, til et helt nytt nivå.

Vi kunne lekt oss i denne verdenen i timesvis uten historie

Siden Half-Life 2 har det faktisk ikke skjedd så mye med fysikk-baserte spill og ødeleggelser.

Battlefield-spillene har i flere år kuttet ned på mulighet til å ødelegge verdenen – derfor er det ekstra hyggelig å se at Teardown fra det lille studioet Tuxedo Labs fra svenske Dennis Gustafsson. Gustafsson har tidligere freelancet for andre studioer, og følges av Epic Games-sjef Tim Sweeney. Blir han headhuntet? Sjekk videoen under.

“Planlegg det perfekte tyveriet i denne simulerte voxel-verdenen der alt kan ødelegges. Riv vegger med kjøretøyer eller eksplosiver for å lage snarveier og stable gjenstander for å nå høyere. Bruk miljøet til din fordel på den mest kreative måten du kan tenke på.”

Det er utrolig hva de kan gjøre med fysikk nå

Den visuelle stilen minner om Minecraft, bare langt mer detaljert, og med utrolige muligheter for å endre gameplayet.

Avsløringen fra februar i fjor:

Vi snakker her om å kunne kutte en motor i to og se alle delene på innsiden, at man ser mursteinen når malingen forsvinner etter en eksplosjon, og ting som tar fyr med røyk som kan fylle opp et helt rom. Det er også utrolig moro og se Bluedrake42 (som utvikler en Battlefield 1942-klone) skyte sønder og sammen med den lille planke-kaia og se at flammene sprer seg og treverket flyter.

Lanseringen er satt til i år, men ingen dato er spikret.

Lyd-designet:

Gameplay:

Mer gameplay:

Stikkord: Spill, teardown