Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Skjermbilde fra 2019-teaseren av Halo Infinte til Xbox. (Ill.: Microsoft)

Halo-designeren skryter av den store Playstation 5-revolusjonen

Spill: Kan laste inn 2GB på under sekundet – ingen flere venteskjermer.

Marcus Lehto var Bungie-designeren av de, den gang, store landskapene i Halo.

Laste-ytelsen endelig et fokusområde

Nå skryter han av Playstation 5 som har en utrolig kjapp spesialdesignet SSD som yter bedre enn den i Xbox Series X, samtidig som Microsofts konsoll har høyere klokket GPU og CPU.

Det alle utviklere snakker om for tiden er dog PS5 sin ufattelige kjappe disk, for den er så hurtig at det ikke kun er snakk om å korte innlastingen av spillet, men å fjerne ventetiden helt slik at man sømløst kan reise rundt i en gigantisk verden uten å bli «lurt» av mellomsekvenser.

Vil Xbox Series X med Halo Infinite også klare å eliminere ventetid og samtidig skape en mye større?

Er du også lei av lange heisturer?

«Dette vil utgjøre en veldig stor forskjell. Man vil kunne lage mye mer innhold som kan tegnes for spilleren kjappere. Spillerne vil ikke behøve å vente på lasteskjermer og utviklere behøver ikke skjule lastetider bak filmsekvenser eller lange heisturer».

Lehto omtaler dagens konsoller som maskiner fra steinalderen sammenlignet med de som kommer fra Sony og Microsoft:

«Dagens plattformer har vært her i syv år nå. Å utvikle for dem er som å utvikle maskiner i steinalderen».

Kilde:
VGC

Stikkord: playstation, Spill