Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nvidia: – Et stort skritt fremover

Spill: DLSS 2.0 lansert for bedre grafikk.

Nvidia har avduket Deep Learning Super Sampling (DLSS 2.0) for enda bedre å nytte maskinlæring for å fjerne «hakkete» teksturer med minimalt ytelsestap – faktisk tjener man FPS på å bruke DLSS fremfor tradisjonell AA ved bruk av DLSS via Tensor-kjernen.

Oppdatert, 16:27:

Last ned Nvidias GeForce-driver 445.75 for DLSS 2.0-støtte for spillene listet opp nedenfor og offisiell støtte for Half-Life: Alyx som låses opp klokka 18:00.

Slik fungerer DLSS 2.0

«Med Deep Learning Super Sampling (DLSS) satte Nvidia seg som mål å omdefinere rendering i sanntid med AI-basert superoppløsning; gjengi færre piksler og deretter bruke AI-en til å konstruere skarpe bilder med høyere oppløsning. Med vår siste 2.0-versjon av DLSS har vi gjort store fremskritt mot denne visjonen», forklarer Nvidia i pressemeldingen der de har lagt til en rekke med og uten-bilder og testresultater.

DLSS 2.0 er allerede tilgjenglig for Deliver Us The Moon og Wolfenstein: Youngblood.

En oppdatering til MechWarrior 5 kommer i dag, mens Control får oppdateringen 26. mars. DLSS 2.0 er dessuten tilgjengelig for Unreal Engine 4-utviklere nå.

Dette er bedre med DLSS 2.0

  • Bedre bildekvalitet – DLSS 2.0 tilbyr bildekvalitet som kan sammenlignes kvalitetsmessig med den originale oppløsningen samtidig som det bare tegnes en fjerdedel til halvparten per piksel. Den benytter nye tidsmessige tilbakemeldingsteknikker for skarpere bildedetaljer og forbedret stabilitet fra ramme til ramme.
  • Det nye AI-nettverket nytter mer effektivt Tensor kjernene for å utføre oppgavene to ganger kjappere enn originalen. Dette forbedrer FPS og eliminerer begrensingene vi hadde tidligere.
  • Ett nettverk for alle spill: DLSS 1.0 krevde trening per spill, mens DLSS 2.0 trener med ikke-spesifikt spill-innhold. Dette vil bety kjappere integrasjon i spill og flere DLSS-spill.
  • DLSS 2.0 har tre bildekvalitetsmodus: kvalitet, balansert og ytelse som kontrollerer spillets interne rendering. Ytelsesmodus aktiverer opp til 4 x super oppløsning (f.ek.s 1080p til 4K).

Testresultater:

Se med og uten-testbilder:

Spilldemoer:

Kilde:
Nvidia

Stikkord: grafikk, nvidia, Spill