Hopp til navigasjon Hopp til innhold
"AMD RDNA 2 Microsoft DirectX Raytracing (DXR) Demo" avslører trolig ytelsen når ray tracing skrus på mer enn man ville gjort i et spill for å teste GPU-ens maks under en spesifikk oppgave. (Ill.: AMD)

Overbeviser dette deg?

Spill: Kontroversiell ray tracing-demo viser frem hva plattformen til Series X og PS 5 kan.

En AMD RDNA 2-teknologidemo som avslører ray tracing-egenskapene til plattformen som driver Xbox Series X og Playstation 5, overbeviser få.

Mange er langt fra overbeviste

DXR-demoen kaster på haugevis med refleksjoner mot en robot og omverdenen som ser ut som glass, med en bildeoppdatering på 24FPS.

Det er mulig grafikkmotoreksperter ser alt det magiske i videoen, altså den underliggende teknologien, men den klarer ikke overbevise flertallet av spillerne som har tatt en titt på den.

Dette er hva en DirectX 12 Ultimate PC og Xbox Series X er i stand til når det kjøres på med haugevis av refleksjoner i et ray tracing-miljø:

Er dette maks?

En ting er lav bilde-oppdatering, men det faktum at det nærmest er kun refleksjoner og at det egentlig ikke ser så imponerende ut for menigmann, er skuffende, da dette jo skal hype den nye konsollen.

Vi er egentlig enig i teorien fra Jeep-Eep om at dette er en demo som makser ut ray tracing-effekter for å avsløre hva GPU-en er i stand til, og at spill vil se bedre ut og kjøre kjappere.

Kanskje er det lesere med dyptgående kunnskaper som kan forklare hva som er imponerende med demoen utover haugevis av refleksjoner, det hadde vært interessant uansett. AMDs beskrivelse er at dette er en DXR 1.1 på RDNA 2-plattformen, og nevner ingen av konsollene spesifikt.

Stikkord: directx, rdna, Spill