Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Magic Leap har ikke klart å imponere, men AR-bransjen er fremdeles ung og håpet er at de i det minste har kommet lenger enn mange andre. (Ill.: Magic Leap)

Mente produktet kunne bli like viktig som mobil og TV – nå søker de kjøpere

19,6 milliarder kroner ikke nok for Magic Leap.

«AR-selskapet Magic Leap har solgt bare 6 000 eksemplarer av sitt One Creator Edition-hodesett i løpet av de første seks månedene etter lansering.» Det meldte vi i desember. Nå søker selskapet kjøpere.

Magic Leap ser ikke ut til å gå noen vei, nå søker de en annen sti

The Plantation fra Florida er selskapet bak, og de klarte å skape masse mystikk rundt produktet siden 2016, men som ikke imponerte når de hadde noe å vise frem, søker nå kjøpere etter at investorer sprøytet inn to milliarder dollar inn i selskapet, inkludert giganter som Alphabet og Alibaba Group.

Magic Leap 2 lanseres neste år med det håp om å skape forbrukerinteresse.

Har trua på egen verdi

Nå ser selskapet på muligheten til å skaffe seg en partner eller selge store deler av selskapet, noe en insider som har informasjon om de interne samtalene mener at Magic Leap kan hente inn mer enn 10 milliarder dollar (98 milliarder kroner) om de ønsker å selge.

The Plantation prøver å finne ut om Facebook og Johnson & Johnson (grunnet forventet bruk av AR-teknologi i helsevesenet) kan være interesserte. Visstnok skal de ha snakket med Facebook, men samtalene ledet aldri til noe konkret.

Kilde:
Bloomberg

Stikkord: AR, MagicLeap, vr