Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Denne klassiske 1968 911 skjuler en Tesla Model S motor. (Ill.: Petersen Automotive Museum)

På innsiden av denne Porsche 911-en er en Tesla-motor med over 500 hester

Forvandler gamle klassikere.

Selskapet Zelectric spesialiserer seg på å gjøre elbiler av gamle klassikere, som en Porsche 911 fra 1968.

Hadde Porsche-fanatikeren du kjenner takket morskt nei?

Dette er trolig eneste måten å skaffe seg en på, om man ikke er veldig tålmodig, for Porsche sier at en elektrisk 911 aldri vil skje. Vi får nå se på det.

Uansett er det entusiaster der ute som gjør jobben for de få som har råd til å handle en (eller tror de kan vinne akkurat denne i USA).

Porsche nekter deg en offisiell 911 elbil

Denne 911-en er utstyrt med en Tesla Model P85-motor, men til forskjell fra Model S som kan nå 610 km, stopper rekkevidden på denne på 193 km – dog, dette skal likevel være bra for å være en bil av denne typen (batteriet må jo ettermonteres), og mye av årsaken til at denne går lengre enn de fleste i kategorien skal være batteripakken Zelectric bruker.

Heftig oppgradert motor

Men så er det kanskje ikke så merkelig at rekkevidden krymper noe da motoren er heftig oppgradert til å yte over 500 hester. Det er en kraftig oppgradering fra Teslas 221 hester i Model S P85 2015-modellen.

Av andre funksjoner finner vi nivå 2 ladeport, solcelle-panel på baksiden, oppdatert sportsdempere og drillede skivebremser, LED-lys og selvsagt: Bluetooth-lyd-system med Alpine-høyttalere og basskasse!

Samme selskap har for øvrig gjort disse også:

Kilde:
Electrek

Stikkord: Porsche, tesla