doometernal
Vi håper Doom Eternal har innebygget ytelsestest, da spillet ikke stopper før maskinvaren kan pumpe ut spillet med 1000 bilder i sekundet.

Annonse


HAR DU MASKIN NOK? Doom Eternal kan kjøres i 1000 FPS

ID Software lager robuste grafikkmoterer som kjører effektivt på en hel haug maskinvare – det beviste Doom 2016 til Switch uten tvil.

Doom Eternal har nærmest ingen grenser med id Tech 7

I forkant av lanseringen 20. mars (vi kan ikke vente med å anmelde spillet), skryter id Software av to ting:

at de har klart å presse maskinvaren internt til å kjøre visse deler av spillet på med en bildeoppdatering på hele 400 bilder i sekundet (opp fra 250 FPS-rekorden id klarte med 2016-tittelen), samtidig som de sier at det nærmest ikke finnes noen maksgrense og at det skal være mulig å nå 1000 bilder i sekundet.

id lover sågar at id Tech 7 utnytter CPU-en langt bedre og at motoren som styrer prosessorene fyrer kjappere enn tidligere for kjappere respons. Det er også gjort endringer på alle felt på konsollversjonene for de kommende konsollene, inkludert høyere oppløsning og HDR for samtlige plattformer.

Det høres allerede nå ut som, før spillet er lansert, at det kan bli det store testverktøyet for nye GPU-er i år, som RTX 3080 som kanskje kommer i sommer.

Annonse


Doom Eternal til Nintendo Switch vil gjøre deg lamslått, hevder utvikler

Regissør Marty Stratton har også brukt anledningen til å skryte av Panic Button som står bak Nintendo Switch-versjonen.

Tredjepartsstudioet har tidligere masse talent og fått skryt for en rekke ports av kjente FPS-spill som Doom 2016 til Switch i 2017 og Doom 3 til samme plattform i 2019.

Dessverre er lanseringsdatoen fremdeles ikke spikret, men Stratton hadde følgende å si for å hype lanseringen:

“Vi har ikke snakket om datoer eller noe slikt enda, men jeg kan avsløre at jeg for en uke siden spilte Eternal på Switch og det var utrolig bra – jeg ble helt lamslått”, hevder Stratton som ikke kan slutte å skryte av hva Panic Button har fått til.

Kilde:
US Gamer

Annonse