Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Xbox har 12 teraflop med rå GPU-kraft og noe som heter "audio ray tracing". Det siste er vi mest usikre på hva innebærer for spilleren. (Ill.: Microsoft)

Xbox Series X får ray tracing-lyd – hva i alle dager er det?

Spill: Og, de avslører hvor robust hurtigstart av spill er.

Du kan ta omstart av konsollen, installere en oppdatering, og rett etter hoppe rett inn i spillet igjen.

Spilleren behøver heller ikke være engstelig for å miste progresjon.

At det var… ray tracing for lyd..?

Støtten er på plass for flere spill av gangen, men det er en annen funksjon som er langt mer mystisk og ganske så interessant ray tracing-lyd.

Microsoft snakket om «audio ray tracing». Selskapet samarbeider med Dolby og studioer for å forbedre lyd-bildet. Nøyaktig hvordan de skal gjøre dette, skal avsløres på GDC neste måned.

Samarbeider med Dolby – driver av dedikert brikke

Vi håper det ikke bare er et markedsføringsstunt for å kunne bruke «ray tracing», som konsollen også er utstyrt med på bildelen. Kanskje Microsoft bare prøver å gjøre det enkelt: ray tracing er både lyd og bilde.

Også lyd-delen som de nå har hypet mer enn de kanskje tror, er maskinvare-akselerert. Vi gleder oss til å høre mer.

Kilde:
The Verge

Stikkord: Spill, xbox