tim-cook-coronavirus
Apple ser ikke lenger for seg at de oppnår like gode salgstall for andre kvartal som prognostisert.

Annonse


Tim Cook åpner seg om Apple og coronaviruset i brev til ansatte

Tim Cook har sendt et brev til de ansatte kort tid etter at Apple sendte ut en oppdatering rundt coronavirus-situasjonen til investorer.

Går tregere enn antatt

I brevet innrømmer han at selskapets overgang til vanlige rutiner har vært en mer langsom prosess enn forventet, og det har ellers store likhetstrekk med informasjonen som ble gitt ut til investorer tidligere på dagen.

E24 skriver at Apple rammes av virusuroet og ser ikke bort fra en kraftig markedsreaksjon på nyhetene. Allerede meldes det at selskapets aksjepris har fått et knekk i førhandelen, og det knyttes stor utvikling til børsåpning senere i dag.

Forventer å riste det av seg

Av brevet til de ansatte går det frem mye av det samme som budskapet til investorene om at dette kun er et midlertidig problem: Apple er et altfor solid selskap til å påvirkes i lengden av en disrupsjon som dette, insisteres det.

Annonse


Hele brevet kan leses under:

Team,

The response to COVID-19 has touched the lives of so many in the Apple family, and I want to thank everyone for their dedication, empathy, understanding, and care. Today, we more than doubled our donation to support the historic and global health response.

Our paramount concern is with the people who make up Apple’s community of employees, partners, customers, and suppliers in China. I also want to recognize the many people across our teams who have been working around the clock to manage Apple’s global COVID-19 response with diligence and thoughtfulness.

Corporate offices and contact centers have reopened across China, and our stores are starting to reopen, but we are experiencing a slower return to normal conditions than we had anticipated. This afternoon, I shared this update with our community of shareholders and investors to note that we do not expect to meet the revenue guidance we provided for the March quarter. Outside of China, customer demand across our product and service categories has been strong to date and in line with our expectations. Apple is fundamentally strong, and this disruption to our business is only temporary.

Our first priority – now and always – is the health and safety of our employees, supply chain partners, customers, and the communities in which we operate. Our profound gratitude is with those on the front lines of confronting this public health emergency.

Tim

Kilde
9To5Mac

Annonse