Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Jonathan Cooper står bak animasjoner i spill som The Last of Us og Assassin's Creed.

The Last of Us-animatør med sniktitt på PS5- og Xbox Series X-grafikk

Slik er ny Unreal Engine 4-teknologi.

Nestegenerasjon med spillkonsoller i PlayStation 5 og Xbox Series X er ikke så langt unna, og det er berettiget at vi er nysgjerrige i grafikkoppgraderingen på disse sammenlignet med forgjengerne deres.

Ray tracing er OK, hva med hårfysikk?

Introduksjon av ray tracing blir en ting med både PS5 og Xbox Series X har vi skjønt – og vi ønsker det velkommen, men det er nok mye mer til grafikkvaliteten på neste generasjon spillkonsoller enn «bare» mye mer realistisk lysgjengivelse.

Et eksempel er i Unreal Engine 4 og dets nye teknologi som tillater skikkelig gjengivelse av hårfysikk og som vi håper vil prege spill fremover, særlig med ankomst av PS5 og Xbox Series X nærmere årsslutt.

Animatøren Jonathan Cooper (The Last of Us, Assassin’s Creed) er blant de som er særlig begeistret over de nye mulighetene dette introduserer.

Cooper påpeker at oppgradert grafikkteknologi som dette vil prege nestegenerasjon og at man bør slutte å frykte at den såkalte grafikkbarrieren er nådd, der alle oppgraderinger sånn sett blir marginale.

Kilde:
Dualshockers

Stikkord: grafikk, jonathan cooper, next-gen, ps5, The Last of Us, xbox, xbox series x