Hopp til navigasjon Hopp til innhold
PlayStation-spillere er mer lojale mot merkevaren enn Xbox- og Nintendo-spillere er mot sine respektive merkevarer.

Ny studie avslører at PlayStation-fans er de mest lojale

Spill: Dette er ikke for å fyre opp under konsollkrigen.

I en fersk studie kommer det frem at Sony-tilhengere er de mest lojale mot merkevaren enn noen andre i konsollverden.

Overlegen PlayStation-lojalitet

Til tross for at PlayStation henger stort etter i det håndholdte- og mobilmarkedet så er de tidenes mestsolgte gamingkonsoller gjennom tidene, også til tross for at Nintendo inntok markedet lenge før Sony.

Det er BestSEOCompanies som står bak undersøkelsen med en datainnsamling som baserte seg på over tusen personer. Disse ble stilt spørsmål om hvilken merkevare de følte seg mest lojal mot, og de som hyppigst ble nevnt inkluderte PlayStation, McDonald’s, Android og Nike.

The Gamer gjengir at rett over 40 prosent svarte at de følte lojalitet overfor PlayStation-varemerket, mens Xbox og Nintendo fikk henholdsvis 31% og 30,4%. Det ga også grobunn til en liten prognose for PS5- og Xbox Series X-salg når disse konsollene lanseres sent i år: en av tre personer sa at de var interessert i å kjøpe PS5, mens en av hver fjerde person uttalte det samme om Xbox Series X.

Du finner resten av undersøkelsen her.

Kilde:
The Gamer

Annonse
Stikkord: gaming, playstation, sony, Spill, xbox