Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Quake II ser enda bedre ut med raytracing etter 1.2-oppdateringen. (Ill.: Nvidia )

Se på Quake II etter denne raytracing-oppdateringen

Versjon 1.2 kommer med mange endringer.

Raytracing, eller strålesporing på norsk, kan gjøre underverker selv for gamle spill.

Nvidia har allerede pusset opp Quake II og gitt 1997-spillet raytracing, men nå har det kommet en ny oppdatering som gjør raytracing enda bedre.

Mer realistisk raytracing

Oppdateringen, versjon 1.2, legger til enda mer «realisme» til lyseffektene. Vannet ser mye mer realistisk ut og mange teksturer ser nå skarpere og bedre ut. Vinduer og glass ser også mer realistisk ut.

Ikke minst aktiveres raytracing på flere objekter enn før, blant annet på sikkerhetsmonitorene.

«Vi har oppdatert over 400 teksturer for å forbedre bildekvaliteten, og vi har forbedret opptegningen av metaller, som til sammen forbedrer utseende betydelig på mange nivåer og mange områder», skriver Nvidia på sine nettsider.

Quake raytracing
1.2-oppdateringen gir deg såkalte «God rays» som stråler gjennom vannet.

Bedre ytelse

Er du heldig opplever du også bedre ytelse etter oppdateringen. Du kan nå velge dynamisk oppløsning, en funksjon som forsøker å opprettholde 60 bilder i sekundet ved å senke oppløsningen når det trengs. I tillegg får du en rekke andre valg som kan tilpasse raytracingen til PC-en din.

Last ned her

1.2-oppdateringen installeres automatisk hvis du har Quake II installert gjennom Steam. Har du en separat kopi av spillet kan du laste ned oppdateringen manuelt.

Se alle bildene av «nye» Quake II her.

Kilde:
Nvidia

Stikkord: nvidia, Quake 2, raytracing