Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Red Dead 2 ser nok best ut på Xbox One X og PC, men opplevelsen på Stadia bør ikke være så ille den heller. (Ill.: DigitalFoundry/Rockstar Games)

Stadia slår Xbox One på latens i Red Dead 2 – med god margin

Spill: Slik sammenlignes opplevelsen på de to plattformene.

Google Stadia lanserte endelig denne uken, med det som ble en ganske trøblete lansering på flere måter. Til tross for at vi hadde en overordnet positiv opplevelse med spillstrømmetjenesten så var det en klar svakhet i at grafikken ikke var altfor detaljert – særlig merkbart i Destiny 2.

Best respons på PC, så Stadia

Med Destiny 2 har det kommet frem at spillets grafikkinnstillinger er på medium, og at spillet ikke vises i ekte 4K – Xbox One X gir en betraktelig bedre spillopplevelse om det er grafikk du er ute etter her.

Nå har det gått frem ytterligere en sammenligning av Stadia og Xbox One X, denne gang med en interessant vri som knyttes til latens, eller forsinkelsestid. For mens Xbox One X også her er overlegen på grafikk, så kommer det frem at forsinkelsestiden på Stadia er betraktelig lavere enn den på Microsoft sin konsoll. DigitalFoundry har gjort en sammenligning:

DigitalFoundry avdekket et stort gap i forsinkelsen mellom de to plattformene samt PC, der PC og Stadia reagerer etter henholdsvis 355 ms og 385 ms. Til sammenligning bruker Xbox One X hele 435 ms.

Øvrige detaljer som belyses i videoen er at grafikkinnstillingene stort sett preges av lave- og mediuminnstillinger. Detaljnivået på trær og gress er satt på lave innstillinger mens teksturkvaliteten tilsvarer ultra.

Har du prøvd Red Dead Redemption 2 på Stadia? Fortell gjerne hva du synes.

Kilde:
Wccftech

Stikkord: gaming, RDR, red dead redemption 2, Spill, Stadia, xbox