macbook-pro-16-grafikk

Annonse


MacBook Pro 16-tommer: mild økning i CPU-ytelse, megaøkning i GPU

Forrige uke viste Apple frem 16-tommeren av MacBook Pro som tar over for 15-tommeren. De store endringene er gjort på tastaturet som nå bruker en saksebryter-mekanisme, og skjermarealet som er utvidet ved å innskrenke rammene. Dessuten er det prat om bedre høyttalere og bedre ytelse – ytelse som basert på ny informasjon er mest åpenbar når maskinen testes på grafikk.

Ingen store CPU-forbedringer

Det første du bør bite merke i er at Apple har brukt samme “gamle” 9. generasjons Intel-prosessor som også var tilgjengelig når man konfigurerte den gamle 15-tommeren. I korte trekk betyr dette at du basert på CPU-ytelse i hvert fall ikke bør finne på å oppgradere dersom du har 2019-modellen av MacBook Pro 15″.

Ikke overraskende så går det frem av testene at økningen i ytelse ikke er all verdens, hverken på enkelt- eller flerkjernestest.

Når det gjelder grafikk derimot så er nye MacBook Pro betraktelig bedre enn forgjengeren. Oppkobling til flere skjermer blir en lek: Apple skriver i et støttedokument at du kan koble til to 6K- eller 5K-skjermer, fire 4K-skjermer eller én 5K- og tre 4K-skjermer samtidig.

Annonse


I Final Cut Pro X gjør nye MacBook Pro det betraktelig bedre enn forgjengeren. Morrison viser i testen sin en forkorting på nesten ett minutt på tiden det tar å eksportere video. Når innholdet var 8K-innhold fra et RED-kamera så var det snakk om to minutter raskere overføring.

Også gamingaspektet belyses, selv om vi håper du ikke kjøper denne maskinen i hovedsak for spill. Morrisons test viser en økning fra 39 bilder i sekundet til 49 bilder i sekundet på Shadow of the Tomb Raider med grafikkinnstillinger på medium.

Kilde:
Wccftech

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse


Annonse