appleimac
IBMs årlige rapport over servicekrav og ytelse blant de ansatte gir Apple og Mac mye skryt. Selskapet avslører at Mac-maskinvareparken krever langt mindre service og support, og at Mac-medarbeidere gjør en bedre jobb.

Annonse


– Medarbeidere med Mac gjør en bedre jobb

IBM skryter opp Mac-er noe voldsomt, og det er ikke første gang.

Ikke første gang IBM skryter av Apple og Mac

I 2015 avslørte nemlig det tradisjonsrike selskapet, som er veldig for at medarbeiderne selv velger hvilken maskinvare som passer dem best, at en support-person var nok til å støtte 5400 IBM-medarbeidere med Mac, mens de som brukte PC trengte supportmedarbeider per 242 medarbeidere.

Dette med å ta med seg en Mac til IBM-jobben startet for alvor i 2015 med Mac@IBM-prosektet. I skrivende stund er det over 290 000 aktive Apple-enheter i selskapet som har 350 600 medarbeidere over hele verden.

Både i 2016 og 2018 meddelte IBMs Fletcher Previn CIO (Chief Information Officer) at de sparte fra 2500 til 5000 kroner per Mac-bruker sammenlignet med en PC-bruker på et strekk over fire år. Han skrøt også over at det kun kreves 78 servicemedarbeidere for å organisere 277 000 Apple-enheter.

Ny rapport lagt frem i dag

De forrige årene har IBM sett på hvordan Apples maskiner gjør support og service rimeligere for dem enn ved å ha en større PC-park, mens årets rapport avslører at personer som bruker Mac rett og slett gjør en bedre jobb.

Annonse


Dette avslører rapporten:

  • Det er 22 prosent flere macOS-brukere som leverte bedre enn forventet sammenlignet med Windows-brukere. Viktige avtaler er ofte 16 prosent større når de dras i havn av en macOS-bruker sammenlignet med en Windows-bruker.
  • IBMs undersøkelser viser at ansatte som bruker Mac har en høyere “net promoter”-poengsum enn Windows-brukere: 47,5 sammenlignet med henholdsvis 15, og at det også er 17 prosent mindre sannsynlighet for å forlate IBM sammenlignet med de som bruker Windows.
  • Mac-brukere er også mer fornøyde med tilgjengeligheten av tredjeparts programvare innen IBM. Bare 5 prosent av macOS-brukere ber om ytterligere programvare, sammenlignet med 11 prosent av Windows-brukere.

Drift-status per 2019

Previn avslørte også årets status for driftstøtte for Mac vs PC.

Per 2019 kreves det syv støttepersoner for 200 000 Mac-enheter, mens det samme antallet Windows-maskiner krever 20 servicemedarbeidere.

“Migrasjon er også enklere for IBM-ansatte med en Mac, da nesten 98 prosent av macOS-brukere rapporterer at migrasjonen var enkel, sammenlignet med 86 prosent av de som flyttet fra Windows 7 til Windows 10. Windows-brukere har også en fem ganger høyere sannynselighet for å trenge hjelp der de sitter sammenlignet med macOS-brukere”.

Kide:
JAMF

Annonse