Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Rockstars westerndrama er endelig lansert på PC med enda skarpere grafikk og effekter. (Ill.: Rockstar)

Vi avslører Red Dead Redemption 2-ytelsen med 2080 ti

Spill:

Som mange av fans av Rockstars western-drama har vi i kveld brukt tiden til å teste spillet på PC.

3440 x 1440 og 4K med Vulkan og DX12

Vi testet på vår gaming-maskin med AMD Ryzen 7 2700x og vid-oppløsningen 3440 x 1440, som heldigvis er støttet. Vi testet også mot en TV med 4K oppløsning. Samtlige tester er med og uten v-sync og med DX 12 og Vulkan.

Hva angår stabiliteten opplevde vi ett krasj til skrivebordet av minst 20 testrunder i verktøyet som er bygget inn i spillet under under grafikk-innstillingene.

Vi spiller på PC:

Med alle innstillinger på maks, men uten kantutjevning, kan vi presentere følgende tall:

DirectX 12 v-sync på – 3440 x 1440:

  • Min FPS: 5
  • Maks FPS: 121
  • Snitt FPS: 50

Vulkan v-sync på – 3440 x 1440:

  • Min FPS: 4
  • Maks FPS: 117
  • Snitt FPS: 53

DirectX 12 v-sync av – 3440 x 1440:

  • Min FPS: 11
  • Maks FPS: 100
  • Snitt FPS: 49

Vulkan v-sync av – 3440 x 1440:

  • Min FPS: 17
  • Maks FPS: 105
  • Snitt FPS: 51

Vulkan v-sync på – 4K TV:

  • Min FPS: 4
  • Maks FPS: 96
  • Snitt FPS: 38

DirectX 12 v-sync på – 4K TV:

  • Min FPS: 0,8
  • Maks FPS: 66
  • Snitt FPS: 39

Som tallene avslører gjør Vulkan det best i snitt med v-sync på, mens DirectX 12 drar fra når det kommer til maks FPS på G-Sync-skjermen vi bruker som har 120Hz-maksoppdatering.

Vi kan bekrefte at DirectX 12 på 4K TV-en dessverre leverer større plutselige FPS-dropp. Med andre ord er Vulkan å anbefale.

Stikkord: grafikk, Spill