I løpet av sommeren avduket Facebook Libra-valutaen sin: en type kryptovaluta som har skapt masse uønsket og negativ oppmerksomhet for Facebook sin del, med innkallelse til senathøring og diverse andre tiltak fra amerikanske myndigheter for å sørge for at Facebook ikke bryter med noe personvern i prosessen.
Laget av samme logodesigner
Noe av ansvaret for hvordan Libra håndteres er plassert i Calibra sine hender, et av Facebooks datterselskaper. Nå får de refs for å ha valgt en logo som er mistenkelig lik logoen til Current, et oppstartsselskap som driver bankvirksomhet.
Current skjuler ikke at de er lite begeistret over denne likheten:
De tar også Calibra til retten, sammen Facebook og designbyrået som utviklet logoen til Calibra, Character. At designbyrået er trukket inn i søksmålet gjør saken ekstra interessant, det var nemlig Character som til å begynne med utviklet Current sin logo.
Annonse
Logoene skal ha blitt designet med tre års mellomrom – Current sin i 2016 mens Calibra kunne vise frem sin først nå i sommer.
Kilde:
The Verge
Annonse
Annonse