Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Slik så iPad-en ut etter å ha vært oppbevart i en dedikert PC-lomme i Mathias' sekk. (Ill.: Privat)

Mathias’ iPad Pro 13″ ble bøyd. Apple: – Ingen reklamasjonssak

– Jeg er overrasket og skuffet.

ITavisen-leser Mathias oppbevarte sin iPad Pro 13″ i sekken da han var på hyttetur.

iPad-en lå i en egen PC-lomme på innsiden av sekken. Sekken var langt i fra tom, men Mathias nekter å tro at det var så mye innhold i sekken at det skulle forårsake at iPad-en bøyde seg.

Men bøyd var den.

Saken fortsetter under bildet.

Apple har tidligere erkjent at enkelte modeller kan være bøyd, uten at det er noe galt av den grunn.

– Jeg hadde en del i sekken, men den var langt ifra stappfull, sier Mathias til ITavisen.

Han trodde Apple skulle fikse dette gratis.

– Jeg har tro på at dette er noe de godkjenner som en reklamasjon, hvis ikke blir jeg både overrasket og skuffet, sa Mathias til ITavisen før han leverte den inn til service.

Saken fortsetter under bildet.

iPad-en ble oppbevart i en dedikert PC-lomme i denne sekken.

Ingen reklamasjonssak

Han ble overrasket da han fikk følgende svar fra Apple:

«Våre teknikere har inspisert produktet nøye og har funnet et problem som ikke var nevnt i den opprinnelige reparasjonsforespørselen.

Hvis du ønsker å fortsette med reparasjonen, må du godta du den oppdaterte reparasjonsprisen som er oppført nedenfor. Vi kan også sende enheten tilbake til deg ureparert kostnadsfritt. Det finnes skade på hovedkortet som ikke dekkes av Apples begrensede garanti, et AppleCare-abonnement, forbrukerlovgivningen eller den opprinnelige kostnaden som ble oppgitt for reparasjonen
».

Supportavdelingen konkluderte med at det ikke var en godkjent reklamasjonssak. Apple nektet imidlertid å begrunne dette skriftlig overfor Mathias.

Les også:

Ikke høye forhåpninger

Ettersom Mathias kjøpte iPad-en gjennom Komplett, skal han nå forsøke å sende den inn til Conmodo, nettbutikkens servicepartner.

Men iPad-eieren har ikke for store forhåpninger.

– Nå vet jeg ikke hva det endelige svaret til Conmodo blir når jeg sender inn iPad-en, men jeg er redd for at de stiller seg bak påstanden «slagskade dekkes ikke av garanti». Det får tiden vise, sier Mathias.

Har du opplevd noe lignende med din iPad? Da vil vi høre fra deg.

Stikkord: Apple, bøyd, ipad, Pro 13", reklamasjon