Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Kunder er generelt for dårlig forberedt, mener ansatte ved Apples supportstasjoner (Ill.: DaveMN / Wikimedia Commons )

Dette er de verste feilene Apple-kundene gjør

Spesielt én tabbe går igjen.

Apples supportstasjoner, såkalte Genius Bars, besøkes daglig av kunder som opplever problemer med enhetene sine. Det kan være snakk om en knust skjerm, et dødt batteri, kamerafeil og så videre.

Men hva er det verste reparatørene opplever når kunder kommer for å få hjelp? Business Insider har vært i kontakt med ansatte ved Apples Genius Bars og Apple-butikker.

Dette er det som frustrerer dem mest:

1: De glemmer å sikkerhetskopiere

Mange kunder glemmer å ta en sikkerhetskopi av innholdet før enheten leveres.

– Den største greia er hvor uforberedt den generelle offentligheten er når det gjelder å lagre informasjonen deres. Mange personer styrer hele bedrifter fra telefonene og maskinene, og hvis dette er hele livet ditt, hvordan kan du da ikke lagre dette andre steder, sier en nåværende Genius-ansatt til Business Insider.

2: De glemmer iCloud-passordet

Altfor mange kunder husker ikke iCloud-passordets sitt, noe som kan gjøre jobben vanskeligere for de ansatte. Det sier CJ Ryan, som jobbet i en Apple-butikk i to år.

Noen ganger må kunden gjøre en ny avtale og komme tilbake når han/hun har funnet passordet.

3: De husker ikke passordet for e-postkontoen

Hva gjør man når kunden heller ikke husker Gmail-passordet? CJ Ryan sier at dette hender titt og ofte. Det gjør det også vanskeligere å tilbakestille iCloud-passordet.

Å hjelpe kunden med å få tilgang til epost-kontoen er ikke en oppgave som står i jobbeskrivelsen, men ansatte vil ofte gjøre det de kan for å løse problemet, hevder Ryan.

4: De er ikke ærlige

Hva er problemet med enheten, og hvordan skjedde det? Det er et typisk spørsmål kunden kan bli stilt, men det skjer altfor ofte at kunden ikke svarer ærlig på dette spørsmålet, ifølge to ansatte Business Insider har snakket med.

– Hvis de ikke er ærlige med oss på et teknisk nivå blir det vanskelig, sier en av dem, som tidligere jobbet i en Apple-butikk i sju år.

Kunder som levererer inn knuste enheter kommer ofte med bortforklaringer om hvordan enheten endte opp slik.

– Det er noe vi hører på en ukentlig basis, sier personen.

5: De glemmer å lade telefonen

Mange leverer også inn en enheter som er strømtom. Dette gjelder spesielt Apple Watch, hevder CJ Ryan.

Han mener at det sløser tiden for både kunden og den ansatte.

– Da må vi bare sitte der og vente, sier han.

Kilde:
Business Insider

Stikkord: Apple, iphone