Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Karma Automotive har noen greier på gang, om det blir noe håndfast ut av det gjenstår å se. (Ill.: Karma Automotive)

Se hva bilselskapet Fisker har gjort nå

Utenom å ha skiftet navn til Karma.

Karma Automotive er for de fleste sannsynligvis bedre kjent som Fisker. Nå har de avslørt en helelektrisk sportsbil med et av de mest spesielle bildørene vi har sett der ute, og selskapet beskriver selv kjøretøyet som en markering for hvilken retning produktporteføljen deres beveger seg i fremover, med hensyn til både teknologi og design.

Urealistisk konsept?

Det som tidligere er kjent ved navnet Fisker Automotive hadde en røff periode datert tilbake til 2013, da de ble oppløst som følge av konkursåpning der selskapets eiendeler ble solgt til det kinesiske bildelselskapet Wanxiang Group.

Nå har gruppen altså lansert Karma i ny drakt, etter en periode med investeringer for å få kapitalen på plass. Selve bilen er omdøpt fra Karma til Revero og det hele virker å være konsept, et forvirrende og litt urealistisk som sådan.

Den nye Revero-modellen skal være veldig lik den opprinnelige Karma, men utviklingen har blitt gjort i form av investeringer i nye prosjekter for helelektriske kjøretøy. Karma Automotive viste under en samling frem «SC1 Vision Concept», omtalt som en hyperbil basert på deres første elektriske plattform.

Radarer og sensorer i fleng

Selskapets overhode var ordknapp vedrørende potensielle spesifikasjoner og lignende, men kunne røpe om drivverket at bilen er fullstendig elektrisk. Dessuten ble det delt en interessant detalj om teknologibruken: bilen skal ha åtte radarer, seks Lidar-sensorer og ytterligere seks kameraer på bilens eksteriør.

Stort sett er det designet som fokuseres på nå i første omgang, og konseptet som vises i bildene over skal ha blitt utviklet over en periode på tolv måneder. Karma Automotive har ikke gitt noen indikasjon på når konseptet kan bli en markedsbil og eventuelt når dette ville skjedd.

Kilde:
Electrek

Stikkord: Bil