Hopp til navigasjon Hopp til innhold
S10-eiere opplevde å bli låst ut fra sine egne telefoner etter en oppdatering forrige uke. (Ill.: Øyvind Skogmo Hansen / ITavisen)

Samsung bekrefter problemer etter S10-oppdatering

Hevder det er et lite antall berørte brukere.

Forrige uke lanserte Samsung en mindre programvareoppdatering for Galaxy S10-serien.

Men etter at brukere installerte oppdateringen skjedde det noe uventet: de ble låst ut av sine egne telefoner.

Da telefonene skrudde seg på etter oppdateringen ble brukerne bedt om å oppgi et passord. Men langt ifra alle hadde konfigurert et passord på telefonen, og hadde følgelig ikke noe passord å oppgi.

Jobber med kundene individuelt

Nå har Samsung offisielt kommentert saken overfor ITavisen:

– Vi er klare over et lite antall tilfeller der Galaxy S10-telefoner opplever å bli låst ut. Vi undersøker dette problemet og jobber med kundene individuelt for å adressere spørsmålene deres. Hvis kunder har spørsmål eller bekymringer bør de kontakte Samsung Support, skriver Samsung i en melding til ITavisen.

Kilde:
Samsung

Stikkord: s10, samsung