Enkelte har de siste dagene erfart på den vonde måten at Uber ikke har noen åpenbar kontaktmetode om du skulle ha behov for deres støtte. Flere brukere melder fra om at de har blitt trukket enorme summer for helt vanlige kjøreturer, og på Twitter er det en kundestorm mot selskapet fordi det ikke viser seg enkelt å kontakte kundeservicen deres.
Flyttet desimalene to hakk
Det hele skyldes en feil i Uber sine systemer på onsdag som førte til at brukere ble belastet 100 ganger mer enn hva kjøreturen deres kostet. En av brukerne endte opp med å bli belastet 2052 dollar når vedkommende i utgangspunktet tok en tur som kostet 20,53 dollar.
Problemet skal ha vært svært vidstrakt: til å begynne med så ble feilen meldt i Washington DC og San Diego før det senere ble observert i Paris og andre steder. En tilsvarende feil har påvirket UberEats-tjenesten der denne er tilgjengelig. Enkelte skal ha fått kortene sine sperret av banken deres mens andre har mottatt varsler.
Beklager situasjonen
Uber forteller at problemet er rettet samtidig som de beklager situasjonen overfor Washington Post.
Annonse
Før Uber gikk ut å forsikret alle de rammede om at de ikke trenger å ta kontakt med banken for å få korrekt belastning så var det mange som forsøkte å henvende seg til selskapets kundebehandlere – stort sett uten hell, da de visstnok ikke har et nummer man kan nå kundebehandlere på direkte.
S/o to @Uber for the $1,400 charge on my account and shit for customer service. A phone number would be easier than Twitter don’t you think @Uber @Uber @Uber
— Ceej (@cjlaiche) July 17, 2019
WTF @Uber @Uber_Support a 1791.00 pending charge? How can a company this big not have an actually help desk number to call someone? pic.twitter.com/IfjlVpHUjR
— Philip Cronin (@chitownphil) July 18, 2019
Kilde:
Engadget
Annonse