Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Skjermtrøbbelet oppsto kort tid etter at Samsung leverte testenheter til utvalgte populære profiler på sosiale medier. (Ill.: ITavisen/Ole Magnus Kinapel)

Betyr dette kroken på døren for Samsung Galaxy Fold?

Tvangskansellerer bestillinger og tilbyr et lite plaster på såret.

Samsung tok nærmest pusten fra teknologiinteresserte verden rundt når de halvveis lanserte Samsung Galaxy Fold, den første foldbare smarttelefonen som nesten havnet i hendene på helt vanlige kunder. Det tok likevel en brå slutt da testenhetene som ble utdelt til utvalgte brukere fikk problemer med skjermen, og Samsung så seg nødt til å utsette lanseringen på ubestemt tid.

Alle kunder får kompensasjon

Nå kan ting tyde på at Samsung Galaxy Fold ikke blir lansert med det første, om ikke i det hele tatt.

Samsung sin amerikanske samarbeidsoperatør AT&T har nemlig kansellert alle forhåndsbestillinger av den foldbare telefonen samtidig som de tilbyr en liten kompensasjon som plaster på såret. Kompensasjonen er i form av en type gavekort på 100 dollar som sendes ut til kundene innen 60 dager – dette kommer fram i en e-post teleoperatøren har sendt ut til de det gjelder.

Best Buy først ute

Interessant nok er ikke AT&T den første aktøren til å foreta en beslutning om å kansellere bestillinger – vi skrev i slutten av mai at kjeden Best Buy har gjort det samme, dog uten å tilby en tilsvarende kompensasjon.

Hva tror du – finnes det mulighet for at Galaxy Fold lanseres i år?

Kilde:
Wccftech

Stikkord: fold, forhåndsbestilling, galaxy, galaxy fold, kompensasjon, samsung